Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Sny, vize a cíle ve tvém životě

Přemýšleli jste někdy nad svým snem? Pokud ano, přemýšleli jste nad jeho uskutečněním? A pokud jste se dostali do fáze uskutečňování, jak se cítíte? A pokud se váš sen stal skutečností, tak gratuluji.

V pondělí jsem byla na přednášce, kterou má pod palcem centrum Your Way. Toto centrum organizuje akce za účelem osobního rozvoje.

Já jsem se zúčastnila přednášky s názvem Sny, vize a cíle ve tvém životě. Šla jsem tam, protože jsem si chtěla ujasnit, co chci vlastně doopravdy dělat, jakým směrem se chci dál zaobírat a hlavně se inspirovat, jak na to. 

Po přednášce jsem se cítila namotivovaná. Přišla jsem na to, že většinu informací vím, ale bylo třeba tyto informace řádně rozdělit, poskládat a správně zařadit do šuplíku, kam patří.

První podmínka pro splnění snu, je znát svoji TOUHU nebo chcete-li VÁŠEŇ. Prý snad až 80% populace neví a ani nepřemýšlí nad tím, jaký ten sen mají. Ani se tomu číslu nedivím, protože znám málo lidí, kteří si šlapají svoji cestičku, na které jsou opravdu šťastni. Většina lidí má rodinu, práci, do které chodí každý den, občas jdou na výlet, jedou na dovolenou nebo mají jiné povyražení, ale i tak nejsou úplně šťastni. Říká se, že člověk musí spadnout na úplné dno, aby poznal, co je jeho opravdová vášeň. Proč čekat, až se něco pokazí? Pokud člověk neví, co je jeho největší naplnění a smysl života, existují metody, díky nimž by měl přijít na to, co to je. Na přednášce jsem si ukázali jednu metodu. A ta spočívá odpovědět si na pár otázek. Otázky zní:

                                     Co mě baví a dělám nejraději?

                                     Při jakých činnostech zapomínám na čas?

                                     Co bych dělal zadarmo? 

                                     Co bych dělal, kdybych měl jistotu, že mi to vyjde? 

                                     Co jsem chtěl dělat jako dítě?

                                     Co mi jde samo?

                                     Co bych chtěl dělat v poslední den mého života?

Když si odpovíte, máte z půlky vyhráno. Popřemýšlíte a nemusíte hned odpovídat na každou otázku. Chce to čas, aby jste si byli jistí v dalších krocích. Dobře definované a řádně plněné cíle řídí váš život. Nikdo jiný za vás vaše cíle neurčí. 

Je důležité si stanovit mezi velkým cílem, cíle malé, krátkodobé. Protože krátkodobé cíle jsou prostředkem k dosažení dlouhodobých. 

"Stanovení nejbližších cílů poskytne žebřík, který vede k naplnění dlouhodobého plánování." Dexter Yager

Dalším krokem je plán. Je důležité si určit, kdy chci k cíli dojít, kde a za jakých podmínek. Další krok je realizace. A realizaci dále rozkouskováváme na malé schůdky, až dojdeme na úplný vrchol. 

Při realizaci je důležitý jeden aspekt. Tím aspektem je další člověk, který vám bude stát po boku celou cestu. Známe to. Přijdete s nápadem a skoro všichni z okolí vás zavrhnou, nevěří vám, že by něco takového šlo a raději se vám vysmějí a pomluví. Ono je to jednodušší, protože to umí každý. Ale stát si dlouhý čas za svou vizí a věřit jí, je běh na dlouhou trať. A právě přitom běhu by měl být aspoň jeden člověk, který vás chytne, když zakopnete. Který vás nasměruje, když ztratíte orientaci. Který vám dodá odvahu, když vám ji jiní budou chtít zničit. Který vás bude čas od času kontrolovat, když ztratíte schopnost být na sebe přísní. 

"Osoba, která říká: "Já to nedokáži", je poražena ještě dříve, než začala. Vítěz je ten, který uzná své nezdary a chyby, posbírá střepy a pokračuje v usilování o dosažení svých cílů." Dexter Yager

Na závěr. Každý by si měl odpovědět na otázku: Proč vůbec mít nějaké sny, vize? A myslím si, že každý má tu odpověď ve svém srdci. Okem ji nezahlédneš, nikdo ti ji nepřinese v dárkovém balíčku. Každému přeji, aby ji našel. A co víc. Když ji najde, tak ať neztrácí čas s plánováním a realizací. 

 

Zdroj: přednáška www.your-way.cz/courses/sny-vize-a-cile-v-mem-zivote/

         kniha Nenechejte si nikým ukrást svůj sen - Dexter Yager (podnikatel, motivátor)

         vlastní úvahy

 

Autor: Lucie Volková | čtvrtek 9.6.2016 0:00 | karma článku: 10,41 | přečteno: 362x
  • Další články autora
  • Počet článků 0
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 0x
O životě. Oživ-te se.

Seznam rubrik